Yleistä

Terra Kierrätys Oy 2988365-2 (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita yksityishenkilöille ja yrityksille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteet myydään pääsääntöisesti alv 0% poikkeuksena uudet arvonlisäveron sisältävät tuotteet. Yritysasiakkaille laskutus mahdollisuus. Noutotilaukset noudettava 7 vuorokauden kuluessa tilauksesta, pidemmät säilytysajat sovittava erikseen.

Verkkokaupan yhteystiedot
Sähköposti: info@terrakierratys.fi
Puhelin: 044 9850 665
Postiosoite: Teollisuustie 6, 45360 Valkeala

Tilaaminen

Tilaukset hoidetaan parhaiten tilaamalla verkkokaupan kautta, tämä varmistaa että kaikki tiedot tulevat oikein. Tilattavat tuotteet valitaan kotisivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Tilauksen tekemiseen vaaditaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.

Maksaminen

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Maksutavat

Verkkopankit (Paytrail Oyj)

Asiakkaalla tulee olla käytössään verkkopankkitunnukset. Käytettävissä ovat kaikki yleisimmät suomalaiset pankit.  Maksutapahtuma veloitetaan suoraan asiakkaan tililtä verkkopankkiympäristössä. Tilaaminen ja maksaminen tapahtuvat turvallisesti suojatussa yhteydessä.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, Mastercard- ja Debit Mastercard -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa – ja Mastercard SecureCode -todentamispalvelut.

Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Toimitus

Tilauksia postitetaan arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 2-7 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä muutamasta päivästä, muutamaan viikkoon . Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.

Suurissa tuotteissa toimitus sovitaan erikseen kuljetusyrityksen ja asiakkaan kanssa. Olemme asiakkaaseen yhteydessä toimituksen järjestämisestä tällaisten tuotteiden kohdalla.

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.

Tilauksen peruuttaminen

Tilauksen peruuttaminen on mahdollista jos sitä ei ole vielä toimitettu. Nopeimmin voit peruuttaa tilauksen vastaamalla tilausvahvistussähköpostiin ja ilmoittamalla tilauksen peruutuksesta. Jos maksoit ostoksesi Paytrail Oyj:n kautta käyttämällä pankkimaksua, teemme palautushyvityksen Paytrailin kautta ja saat heidän kauttaan sähköpostin joka sisältää ohjeet rahojen palautukseen. Jos maksoit luottokortilla, tulee palautus suoraan takaisin kortille.

Mikäli tilaus on jo lähetetty, lähetys tulee palauttaa asiakaspalautusohjeiden mukaisesti.

Palautukset

Verkkokaupan asiakkaalla on 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Osa tuotteista toimitetaan ilman alkuperäispakkausta, tälläisten tuotteiden ei tarvitse tietenkään olla alkuperäispakkauksessaan. Asiakas voi tutustua tuotteeseen kuten voisi myymälässäkin. 

Mikäli tuote palautuu myyntikelvottomana: se on silminnähden käytetty, likainen, rikki, pakkauksesta puuttuu osia tai sinetöity myyntipakkaus avattu, emme voi palauttaa tuotteen hintaa kokonaan. Tällaisissa tapauksissa palautettava hinta sovitaan tapauskohtaisesti.

Palautusoikeus ei koske yritysostoja.

Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä verkkokauppaan ja kysy palautusohjeita. Liitäthän palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi.

Asiakaspalautus on asiakkaillemme pääosin maksuton

Asiakaspalautus on asiakkaillemme pääosin maksuton. Jos asiakas maksaa palautuslähetyksen postituskulut itse emme kuitenkaan jälkikäteen korvaa tällä tavoin syntyneitä kustannuksia, sillä tarjoamme maksuttoman asiakaspalautusmahdollisuuden. Emme myöskään lunasta postiennakolla tai siihen verrattavalla tavalla lähetettyjä lähetyksiä postista. Emmekä korvaa tällä tavoin postitettujen lähetyksien kuluja asiakkaalle.

Ilmainen palautus ei koske kuitenkaan käytettyjä tuotteita, käytettyjen tuotteiden tilauksesta aiheutuvia postikuluja ei korvata ja asiakas vastaa itse palautuskuluista. Jos tuote palautetaan vian tai virheellisen lähetyksen vuoksi, on asiakkaalla oikeus palauttaa tuote maksutta.

Postikulut veloitetaan toteutuneista postikuluista (lähetys + express palautus). Normaalikokoisille paketeille tämä on noin 19€. Voit kysyä tarkkaa arviota asiakaspalvelusta ennen palautusta.

Puutteellisia asiakaspalautuksia ei käsitellä sekä vääristä asiakaspalautuksista perimme postitus ja käsittelykulut.

Palautuksesta tulee aina ilmoittaa etukäteen

Kuluttajasuojalain mukaan asiakkaan tulee ilmoittaa palautuksestaan etukäteen. Ilmoita palautuksesta sähköpostitse. Helpoiten tämä tapahtuu vastaamalla tilausvahvistussähköpostiin ja ilmoittamalla palautuksesta. Näin saamme myös vahvistusviestistä tiedot mitä tilausta palautus koskee. Mikäli et ole säilyttänyt vahvistusviestiä voit lähettää myös vapaamuotoisen ilmoituksen palautuksesta sähköpostitse osoitteeseen info@terrakierratys.fi. Viestistä tulee käydä ilmi ainakin omat yhteystietosi, tilausnumero sekä palautettavat tuotteet.

Tilauksen virhevastuu ja reklamaatiot

Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Takuu

Uusien tuotteiden takuu on 12kk. Emme myönnä myymillemme käytetyille tavaroille palautus- tai vaihto-oikeutta.

Tavara myydään siinä kunnossa ja sellaisena kuin se kaupanteko hetkellä on.

Yritys- ja yhteisöasiakkaiden osalta tavaran mahdolliseen virheeseen sovelletaan kauppalain 19 ja 20 §:ää. Kuluttaja-asiakkaiden osalta sovelletaan kuluttajansuojalain tavaran virhettä koskevia säännöksiä.

Kerromme tiedossamme olevat mahdolliset viat, mutta emme vastaa sellaisista seikoista, joista emme ole tienneet ennen kauppaa tai joista meidän ei ole voinut olettaa tienneen.

Pyrimme valokuvaamaan tuotteen siten, että Asiakas voi jo valokuvasta todeta tuotteen mahdolliset viat ja puutteet.

Asiakkaalla on aina mahdollisuus tarkistaa tavara toimipisteessämme ennen ostopäätöstä.

Voit ottaa aina meihin yhteyttä takuuasioissa ja autamme niissä mielellämme. Pääsääntöisesti takuuasiat hoitavat valtuutetut huoltoliikkeet.